ΒΡΕΣ ΤΟ ΔΙΔΥΜΟ

Ένα διασκεδαστικό παιχνίδι μνήμης και παρατηρητικότητας, αλλά και εκμάθησης εννοιών (χρώματα, σχήματα, αριθμοί, φρούτα, Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, συναισθήματα κλπ.) καθώς επιστημονικά ευρήματα δείχνουν ότι «το παιδί μέσα από το παιχνίδι μαθαίνει λεπτές και πολύπλοκες κινήσεις, αναπτύσσει διανοητικές ικανότητες, εκτονώνει τις συγκρούσεις του γύρω από σοβαρά προβλήματα που το απασχολούν και παράλληλα το μυαλό του εμπλουτίζεται από παραστάσεις, πληροφορίες και εικόνες, μαθαίνει να συγκεντρώνεται, να παρατηρεί, να θυμάται και να συγκρίνει, να διακρίνει δυνατότητες εξέλιξης, να δημιουργεί και να εκφράζει γνώμη και άποψη (Μaxim, 1989, οπ. αναφ. στο Γιάνναλη, 2014) ).

ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ:

Παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας και σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης της ειδικής αγωγής.

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ:

Ψυχαγωγία

Συνεργασία

Ανάπτυξη μνήμης

Ανάπτυξη παρατηρητικότητας

Εκμάθηση εννοιών (χρώματα, σχήματα, αριθμοί, φρούτα, Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, συναισθήματα κλπ.)

ΥΛΙΚΑ:

Εκτυπωμένες Α4 σε 2 αντίτυπα κάρτες με τις έννοιες που θέλω να διδάξω (χρώματα, σχήματα, αριθμοί, φρούτα, Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, συναισθήματα κλπ.)

ΧΡΗΣΗ:

Τοποθετούμε στο πάτωμα ανάμικτα τις κάρτες Α4 με τις εικόνες να φαίνονται.

ΠΩΣ ΠΑΙΖΕΤΑΙ:

Ο εκπαιδευτής ενημερώνει τα παιδιά ότι:

1. Πρέπει να σταθούν γύρω γύρω από τις κάρτες.

2. Τους δίνει το σύνθημα να περιφέρονται σε όλο το χώρο ώστε να παρατηρήσουν όλες τις εικόνες και να δουν που είναι η δίδυμη τους.

3. Με το σύνθημα του εκπαιδευτικού τα παιδιά επιστρέφουν στην αρχική τους θέση.

4. Το παιχνίδι ξεκινά με τους μαθητές έναν έναν με τη σειρά να ανοίγουν 2 κάρτες με σκοπό να βρουν τη «δίδυμη».

5. Όποιος βρίσκει τις «δίδυμες» τις κερδίζει.

6. Ο μαθητής που θα βρει τις περισσότερες είναι ο νικητής.

7. Το παιχνίδι τελειώνει όταν βρεθούν όλες οι «δίδυμες».

ΠΑΡΑΛΛΑΓΕΣ:

Μπορούμε να δημιουργήσουμε ομάδες, ώστε να αναπτύξουμε τη συνεργασία και να επιλέγουν να ανοίξουν ανά ομάδα τις κάρτες. Ακόμα, κάθε φορά που θα κερδίζουν ένα ζευγάρι καρτών να κάνουν μια πρόταση, για την καλύτερη κατανόηση της έννοιας.

ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ:

Αυτό το παιχνίδι παίζεται σε τάξη, αυλή ή ακόμη καλύτερα στο γυμναστήριο του σχολείου, ώστε να υπάρχει άνετος και μεγάλος χώρος. Μπορούμε να συζητήσουμε σχετικά με τις έννοιες που θέλουμε να διδάξουμε.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Γιάνναλη, Ε,  (2014) «Δημιουργία ψηφιακού υλικού για την ενίσχυση της μνήμης και της προσοχής σε παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες» Πτυχιακή εργασία στο ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ

 

Παπαπέτρου Μαρουσώ Κλειώ

Καθηγήτρια ειδικής φυσικής αγωγής

M.Ed. Ειδικής Αγωγής

 

Δείτε επίσης: ΒΡΕΣ ΤΗ ΣΕΙΡΑ